الثلاثاء، يوليو 08، 2014

ننشر أسماء الكليات المتاحة لطلبة الدبلومات الفنية 2014/2015




اعلن مكتب تنسيق القبول بالجامعات والمعاهد المصرية عن بدء تنسيق الطلبة والطالبات الناجحين فى الدبلومات الفنية نظام ثلاث سنوات ونظام خمس سنوات وسوف يكون التنسيق على مرحلتين وذلك اعتبارا من منتصف شهر اغسطس 2014.





اضاف المشرف العام على التنسيق بأن الكليات التى تتاح لطلبة الدبلومات الفنية هى كليات التجارة وكليات التربية التى بها شعبة تعليم فنى والتربية النوعية والزراعة والسياحة والفنادق والخدمة الاجتماعية والتمريض والهندسة والفنون التطبيقية والآثار والفنون والتعليم الصناعى.

هناك 38 تعليقًا:

  1. طب بالنسبه للكليات دى يعنى لازم معهد ولا اى

    ردحذف
  2. انا دبلوم تجارة 2004 و عايزة اكمل كلية ضرورى يعنى انا مخلصة بقالى 10 سنين لو حد عارف كلية خاصة بتقبل دفعات قديمة ياريت يفدنى

    ردحذف
    الردود
    1. ممكن تقدم جامعه مفتوحه اى كليه عايزها

      حذف
    2. ممكن تقدم جامعه مفتوحه اى كليه تختارها

      حذف
    3. الكليات المفتوحة قسم حاسب او حقوق او تربية او ما شابة

      حذف
    4. انا جايب 65% وجايب ملحق دبلوم ثانوية ميكانيكية وعايز اخوش هندسة ممكن تقبلنى ارجو الرد من فضلكم

      حذف
  3. بالنسبة للانسة اللى مخلصة من 10 سنين انتى ليه متقدميش تجارة مفتوح هتبقى حلوة ومناسبة اوى

    ردحذف
  4. انا عايزه اعرف التنسيق يوم ايه بالظبط

    ردحذف
  5. طيب بتقبل من كام ولا ايه نظامها انا خاريج السنه الى فاتت

    ردحذف
  6. انا دبلوم ثلاث سنوات من اسيوط جايبه 85.8 ايه المعاهد او الكليات الى فى اسيوط تقبلنى بس عايزها بدون مصروفات لان اى حاجة بمصروفات مش معترف بيها

    ردحذف
  7. الي عايز يدخل هندسة البترول والتعدين من دبلوم الصنايع ال 3 سنين بمعادلة او معهد او مباشر
    يبقي ازاي

    ردحذف
  8. انا دبلون صنايع ينفع ادخل كليه تجاره

    ردحذف
  9. شروط دخول كلية الهندسة ايه لازم معهد سنتين ولا حسب المجموع

    ردحذف
  10. انا في الصف الثالث الثانوي الفني الصناعي انا ان شاء الله تعالي هكمل بس عايز اعرف لو سمحتم مجموع كلية الهندسه من كام

    ردحذف
  11. انا دبلوم فني 2007 قسم كمبيوتر ينفع ادخل كليا عاديه مع العلم ان مجموعي عالي ارجو الرد ضروري

    ردحذف
  12. انا فى الصف الثالث للتعليم الفنى المزدوج عايزة اعراف الكلية التى تناسبنية

    ردحذف
  13. انادبلوم تجاره خريجه سنه2011وعايزه اعرف اقدم فين وفعلا الكليات المفتوحه ينفع اقدم فيهاولومينفعش اقدم فين انامن الاسكندريه

    ردحذف
  14. انا ٣ ث تجارى قسم قانون ايه الكليات اللى عندى عشان انا ف اخر سنه وشكرا

    ردحذف
  15. انا دبلوم فنى قسم كمبيوتر 2007 مجموعى 78% عايزه اعرف الكليه المتاحه فى الكليه المفتوحه فى المنصوره ارجو الرد سريعا

    ردحذف
  16. انا خلصت السنه اللى فاتت ومتزوحه ينفع اقدم فى اى كليه

    ردحذف
  17. لو سمحت انا اخويا خلص مدرسه مبارك كول ايه الكليات المتاحه ليه ؟
    ممكن الرد لو سمحت؟؟

    ردحذف
  18. انا دبلو م قسم كهرباء ومن الزقزيق وعوز اقدم في اي كليه او جامعه ومش عارف اقدم فين وجيب 71% ممكن تقولي اعمل اي

    ردحذف
  19. التحق بمركز النور المتخصص فى معادلة كلية الهندسة واحصل على افضل الكتب والمناهج التى تؤهلك للنجاح وبافضل العروض والاسعار 01093189974 — 01118585670
    http://www.equation-engineering.com/

    ردحذف
  20. معادلة كلية الهندسة جامعة القاهرة
    مع مركز النور هتقدر تحقق حلمك و تجتاز امتحان معادلة كلية الهندسة جامعة القاهرة بسهولة فهو بيقدم اقوى شرح لمواد معادلة كلية الهندسة جامعة القاهرة و يقوم بشرح مواد معادلة كلية الهندسة افضل الاساتذة خبرة اكثر من 10 سنوات معاهم هتقدر تفهم مواد المعادلة كويس جدا
    معادلة كلية الهندسة جامعة القاهرة

    اتصل بنا على :01093189974
    www.معادلة-كلية-الهندسة.com/

    ردحذف
  21. اقل الاسعار مع صيانة يونيون اير بافضل خدمة صيانة في مصر لما لدينا فريق عمالة مميز .. لتتواصل عبر الموقع الالكتروني :
    http://unionairemaintenance.com/

    ردحذف
  22. انا لسه مخلصه ثانوي تجاري السنه اللي فاتت وجايبه مجموع قليل وعايزه ادخل اي كليه مفتوحه ومش عارفه انهي كليه اقدر اقدم فيها

    ردحذف
  23. انا لسه مخلصه ثانوي تجاري السنه اللي فاتت وجايبه مجموع قليل وعايزه ادخل اي كليه مفتوحه ومش عارفه انهي كليه اقدر اقدم فيها

    ردحذف
  24. معادلة كلية الهندسة جامعة القاهرة
    اذا كنت تريد عمل معادلة كلية الهندسة جامعة القاهرة فعليك التوجه الي مركز النور فهو سوف يساعدك علي اجتياز امتحانات معادلة كلية الهندسة و الحصول علي اعلي نتيجة و نحن لدينا افضل المدرسين و الاساتذه اللي هتساعدك في شرح مواد المعادلة
    اتصل بنا علي الرقم 01093189974 – 0111612616161
    http://www.engelnour.com


    ردحذف
  25. انا جايبه ٦٤:٨٠٪ اقبل كلية ايه وكلية الحقوق بطنطا كام ٪ ارجو الرد بسرعه

    ردحذف
  26. انا دبلوم تجارة ٣سنين وواخدة الدبلوم ٢٠١٤اية الكلية الي تنفعني واقدم فيها ازاي بس تكون ف الزقازيق

    ردحذف
  27. انا دبلوم تجارة ٣سنين وحاصلة ع دبلوم التجارة 2014وجايبة 57%والمجموع الكلي 403ينفع اقدم ولا لا الرجاء الرد لو سمحتم

    ردحذف
  28. انا دبلوم تجارة ٣سنين وحاصلة ع دبلوم التجارة 2014وجايبة 57%والمجموع الكلي 403ينفع اقدم ولا لا الرجاء الرد لو سمحتم

    ردحذف
  29. اناحاصلة ع دبلوم تجارة٢٠١٤تعليم ٣سنين وكنت جايبة مجموع 59%ينفع اقدم ف اي كلية ولا لا والمجموع الكلي 403

    ردحذف
  30. انا حاصله علي دبلوم تجاره سنة ٢٠١٤ قسم شئون قانونية وعملت معادله ولم أوفق بها ومجموعي٧٦,٨٪
    ممكن اقدم إيه وبصراحة مش قادرة استني التعليم المفتوح
    لو في معاهد ياريت بس تكون معتمدة

    ردحذف
  31. طب انا معايا دبلوم صناعي ٢٠١٤ وعايز اكمل تعليمي

    ردحذف
  32. طب انا معايا دبلوم صناعي ٢٠١٤ وعايز اكمل تعليمي
    ايه المعهد او الكليه اللي اقدر اقبل فيها

    ردحذف

المشاركات الشائعة